Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 23.11.2017, 23:15

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Методична робота

     Дошкілля

На головну

Теоретико - практичний семінар " Сучасні підходи до художньо - творчої діяльності дошкільників"
Малювання – шлях до пізнання прекрасного
Навчити дитину малювати, а через малюнок відчути  оточуючий світ, світ незвичного та прекрасного -  за-вдання вихователів ДНЗ «Віночок». А щоб навчити  цього своїх малюків, вихователі під керівництвом  ви-хователя – методиста Т.А.Теплюк  опановують нетрадиційні техніки малювання на заняттях – практикумах. Цікаво пройшов теоретико – практичний семінар «Сучасні підходи до організації художньо – творчої діяльності дошкільників" , під час  якого вихователі познайомилися з « коментованим малюванням».
Коментоване малювання.Для того щоб активізувати мовлення дитини, педагог має створити таку ситуацію, в якій вона прагнутиме висловлюватися, ділитися враженнями. Тому потрібно забезпечувати динамічність оточення дітей, звертати їхню увагу на зміни в довкіллі, появу чогось нового. Цікавим прийомом активізації мовлення дітей є коментоване малювання. Його суть полягає у тому, що вихователь бере великий аркуш паперу, фломастери і разом з дітьми починає фантазувати і замальовувати:
Був собі на білому світі…(Вихователь малює круг.) Що це? (Діти називають: круг, сонечко, колобок…) Ні, це не сонечко, і не колобок, і не круг. (Домальовує навколо круга вісім прямих паличок, невеличку голову.) Жив на світі ось такий … Хто? Правильно, павучок. Одного разу він вирушив у подорож. Ішов, ішов, бачить… (Малює кілька вертикальних ліній різної довжини.) Що це? (Діти висловлюють припущення, вихователь домальовує дерева.) Першою виросла ялинка. (Малює ялинку.) Яка вона? Чи є у неї листочки? На що схожі голки? Яка ялинка взимку? Скільки ялиноку лісі? Намалюємо ще. Чим вони відрізняються? (Розміром, є більші й менші.) Скільки великих ялинок? Скільки маленьких? А ще на сонячній галявині росло одне гарне дерево. Я почну малювати, а ви здогадайтеся, що це за дерево. (Берізка.) Яка вона? Куди тягнуться гілочки? (Діти описують.) Що ще росте у лісі? (Кущики, гриби, квіти, травичка – діти називають, вихователь малює.) А чим кущик відрізняється від дерева?Діти захоплюються цікавою колективною діяльністю, результати якої з’являються у них на очах. Ця ситуація спонукає їх до висловлювань. Не напружуючись і не докладаючи великих зусиль, діти легко описують предмети чи явища, виділяють їхні істотні ознаки, висловлюють свої думки, припущення. Коментоване малювання допомагає не лише розвивати мовлення дошкільників, але й закріплювати знання, набуті під час роботи над іншими розділами програми. Діти вчаться малювати, повторюють назви кольорів, геометричних фігур, рахують, закріплюють знання про назви об’єктів та явищ природи тощо. При цьому розвиваються мислення, уява, фантазія. Діти залюбки беруть участь не лише у спільній розмові, але й у малюванні вигаданих образів. Молодші дошкільники можуть допомогти домалювати промінчики у сонечка, ягідки на кущику, травичку у лісі, хвилі на морі тощо. Результатом такої діяльності є колективно складена розповідь, яку її творці ще й проілюстрували у процесі спільної діяльності.
Цікавих сюжетів з різними героями можна вигадати багато, разом з дошкільниками урізноманітнюючи зміст оповідок, розвиваючи уяву, фантазію дітей, спонукаючи їх до мовленнєвої діяльності. Це можуть бути різні сюжети, наприклад:
• пригоди маленького курчати;
• як зайчик потрапив у калюжу;
• мандрівка золотого листочка;
• у країні геометричних фігур;
• весна пробуджує природу.
Колективне складання ілюстрованих розповідей має дуже велике значення для становлення особистості молодших дошкільників. Адже під час такої роботи діти:
• не почуваються самотніми;
• постійно відчувають підтримку дорослого;
• не бояться висловлювати свою думку;
• беруть активну участь у спільній діяльності на рівні з усіма. Розповідь складають спільно усі вихованці групи або їх невелика підгрупа, тому власна участь кожної конкретної дитини менша, а отже посильна навіть для найбоязкіших. Діти є не споглядачами, а безпосередніми учасниками всіх дій, тому у них виробляється активна позиція, прагнення зробити свій внесок у загальну справу.
 





 


 
 
Категорія: Дошкілля | Додав: 123456 (06.01.2017)
Переглядів: 126 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Категорії розділу
Дошкілля [5]
Початкова школа [1]
Пошук
Наше опитування
Подобається наш сайт?
Всього відповідей: 15
Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz